مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان در این مراسم گفت : امام خمینی بحرمواجی است که از فضایل و مناقب بی شماری برخوردار است .
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶ 04 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، همزمان با سراسر کشور سی و سومین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی( ره ) با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان ، مسئولین شهری و اقشار مختلف مردم ، در حسینیه شیخ نوایی خوی برگزار شد.
در این مراسم آیت الله مجتهد شبستری  گفت : امام خمینی بحر مواجه است که از فضایل و مناقب بی شماری برخوردار است.
شبستری ادامه داد : اهل ایمان باید در تمام کارها خداوند را وکیل خود قراردهند تا یکی از قوی ترین وبا تقواترین انسان ها باشند.
وی افزود : اگر انسان خدواند را درکارهای خود وکیل قرار ندهد آن انسان ضعیف ترین وبی تقواترین انسان است زیرا ضعف توکل نشانه  ضعف ایمان است .
شبستری خاطرنشان کرد : توکل به عنوان یکی از صفات بارز مومن مورد تاکید ویژه آیات و روایات قرار گرفته است که انسان یقین کند به این که سود و زیان و بخشش به دست مردم نیست و باید از آن ها نا امید بود و اگر بنده ای به این مرتبه از معرفت برسد که جز برای خدا کاری انجام ندهد و جز او به کسی امیدوار نباشد و از غیر او نهراسد و غیر از خدا چشم طمع به کسی نداشته باشد، این همان توکل بر خدا است.
آیت‌الله شبستری گفت : یکی از فضایل شخصیتی حضرت امام در زندگی فردی ، اجتماعی و سیاسی توکل او بر خدا بود بطوریکه ایشان در همه امور، چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب همه چیز را ازجانب خداوند می دانست .
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فرمایش ماندگارامام خمینی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و ((من از حوادث ۱۵ خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ از هیچ چیز نترسیدم )) از جانب امام (ره) یعنی توکل به خدا و یعنی خدا را در این عالم همه کاره دانستن. امام در فرمایش دیگری فرمودند اگر یک روز فکر کنیم ما نفت و سلاح داریم و از خدا غافل شویم آن روز، روز شکست ما خواهد بود.
وی تاکید کرد : در ۳۳ سال اخیر بعداز ارتحال حضرت امام این توکل خالصانه رهبری انقلاب و مردم همیشه در صحنه بود که در مقابل دسیسه های دشمنان خم به ابرو نیاوردیم و با قدرت تمام در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و امروز نیروی های مسلح ما با توکل به خدا و استفاده از علوم پیشرفته هسته ای بومی به آنچنان قدرتی رسیده اند که تمام نقشه های شیطانی دشمنان را در نطفه خفه می کنند .
مجتهد شبستری در پایان گفت : مردم با توکل به خدا پشت سر مقام معظم رهبري از آرمان های حضرت امام پشتیبانی نمایند تا انقلاب اسلامی به سرمنزل نهایی رسیده و پرچم اسلام را تحویل صاحب اصلی پرچم یعنی امام زمان عج بدهیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار